פאניקה בקהילות היהודיות באירופה: תלמודי התורה נסגרו

מני גירא - שוורץ | צילום: ויקיפדיה No Comments on פאניקה בקהילות היהודיות באירופה: תלמודי התורה נסגרו
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חלק מהחיידרים באנטוורפן אינם מקיימים היום (שישי) לימודים, בהוראת הדיינים.

בעקבות חשיפת תא טרור בבלגיה, חיסול שני מחבלים ופציעת שלישי, המשתייכים עפ"י גורמי הבטחון הבלגים לארגון הטרור דעאש, שוררת דאגה בקרב הקהילה החרדית באנטוורפן.

ההתראות הבטחוניות, ועפ"י דיווחים זרים גם התראות מהמוסד הישראלי, מגלות כי יש חשש לפעילות טרור אפשרית, על מטרות יהודיות.

בעקבות זאת בחיידר ויז'ניץ ויסודי התורה לא מתקיימים הבוקר לימודים. לעומת זאת בחיידרים של סאטמר ובעלזא מקיימים לימודים.

בחלק מבתי הכנסת בעיר מתארגנים להציב אבטחה בשבת. וגם המשטרה המקומית הגבירה פעילותה באזורים היהודיים בעיר.

ומנגד, רבה של בלגיה ונציג 'ועידת רבני אירופה' במוסדות האיחוד האירופי, הרב אברהם גיגי הביע התנגדות חמורה על סגירת המוסדות, במכתב ששיגר הוא כתב כי "נחרדתי אמש לקראת חצות כשהממונה על בטחון המוסדות היהודיים הורה לנו אמש לסגור היום את מוסדות החינוך היהודים במדינה. מאז ימי השואה לא נסגר בית כנסת או כל מוסד יהודי אחר והנחיה הזו חמורה בעינינו מאוד מאוד. זה לא מקובל עלינו והדבר מעיד על פחד וחלילה, חוסר יכולת לאבטח אותנו כיאה למדינה ריבונית".

הרב גיגי הוסיף כי "הערב, אני תקוה, כי כל בתי הכנסת ייפתחו ברחבי בלגיה. ביום רביעי האחרון נועדו איתנו ראש הממשלה ושרי הפנים והמשפטים שביקשו לשמוע מאתנו על היקף המוסדות שעות פעילות ועוד ותדרכו אותנו על הדרכים המעשיות לאבטחת המוסדות היהודיים. הם חשפו בפנינו את הצעדים שהם מתכוונים לנקוט ואני מנוע, כפי שברור לכולנו, מלומר מהם הצעדים".

"כפי שנמסר לי מלשכת ראש הממשלה, בשעות אלה נוקטים שירותי הביטחון בבלגיה בשורה של אמצעים וכולנו תקוה שהם יצליחו ותבוא עלינו השקט והשלווה", נאמר בהודעותו.

נציג רוטרניק בהולנד מסר כי גם בהולנד חששו בתי הספר היהודים מאיומי הטרור, וכי בית הספר החרדי ׳חיידר׳ באמסטרדם לא נפתח היום ללימודים בשל ההתראות הקיימות במדינות באירופה.



0 תגובות